• ''It's all about music''
  • April 2012
  • LÄS!
  • It's all about the music Del 6

    ’’Give it up for Sarah!’’ skrek någon på scenen. Det kom ett jublande. Inte ett så stort jublande som killarna skulle få, men ändå ett jubel. Jag log, tog min gitarr och gick ut på scenen.

    ’’Hey guys!’’ sa jag och vinkade. Jag antar att folket i publiken var på väldigt bra humör och det var därför de skrek och verkade ha väldigt roligt. Jag satt mig ner på en stol och fick en mick framför mig.

    ’’So, my name is Sarah Wight and I’m here to open for the amazing One Direction!’’ sa jag I micken. Publiken började skrika som galningar när de hörde orden ’’One Direction’’. Det fanns något magiskt med de två små orden…

    ’’So, I’m just gonna play some songs before One Direction comes up’’ (folk började skrika hysteriskt igen) ’’and I really hope you like what you hear’’ sa jag och började spela på gitarren.

    Efter jag hade spelat 4 låtar, sa jag hejdå till publiken och gick ut backstage. Där stod killarna och klappade. Jag log och bugade mig.

    ’’You were amazing!!’’ sa Harry.

    De andra killarna höll med honom.

    ’’Hah, Thank you so much! That was so much fun!’’ sa jag och log stort.

    ’’One Direction on state in 3….2…’’ sa någon och drog iväg killarna från mig.

    ’’Good luck!’’ skrek jag efter de.

    En låt började spelas från scenen och jag hörde hur Liam började sjung. ’’You’re insecure, don’t know what for, you’re turning heats when you walk through the do-o-or!’’ Jag började gunga med till musiken. Låten var riktigt bra och jag gillade texten. Efter den låten pratade killarna lite och skämtade lite. Publiken var oerhört högljudda. Efter det började de sjunga igen. Liam började igen. ’’I’ve tried playing it cool, but when I’m looking at you.’’ Jag gick lite närmare scenen och kollade ut på den. Där stod de fem killarna, Harry, Louis, Niall, Zayn och Liam. Harry började sjunga. ’’Shot me out of the sky, you’re my kryptonite. You keep making me weak, frozen and can’t breathe.’’ När han sa den sista meningen kollade han på mig. Han gav mig ett mystiskt leende och vände sedan blicken ut mot de hundra tals skrikande tjejerna igen. Jag visste inte om det var mening att han skulle kolla på mig. Han kanske bara vände på huvudet, och där stod jag. Det kanske inte betydde något. Fast på andra sidan. Han hade hållit kvar blicken på mig i några sekunder. Han hade gett mig ett leende. Kanske det betydde något?

    Jag stod kvar där hela konseren och kollade på killarna. Eller ja, mest på Harry. Han hade också kollat på mig ibland, fast inte så ofta. Men det kunde man förstå, det fanns mycket annat man var tvungen att tänka på när man stod på scen.

    När showen var slut, kom killarna ut springades. De hoppade runt och skrek av glädje.

    ’’WHHHOOOOAAAAA! THAT WAS SO FUUUUUUN!’’ skrek Niall. Han var den ända av killarna som lyckades få fram ord på några minuter. De var verkligen överlyckliga.

    Jag stod och skrattade åt dem när deras manager kom förbi. Han ställde sig bredvid mig och sa:

    ’’They always gets like this after the first show of a tour. It’s pretty crazy, but it just last for some minutes, so it’s stops soon.’’

    ‘’Hahah, I understand them though. I would have liked to do that after I played too. But I thought you guys would think I was crazy…’’ sa jag och små skrattade.

    ‘’Around this guys, nobody is crazy.’’ Svarade managern. ’’You were great out there by the way.’’

    Mangern gick och killarna började lugna ner sig lite. Helt spontant sprang Harry fram till mig, lyfte upp mig och kramade mig. Jag blev helt paff, eftersom jag inte hade förväntat mig det. Han snurrade runt några varv med mig, som vuxna brucklade göra när man var liten, sedan satt han ner på golvet igen. Jag skrattade. Han också. Plötsligt dog skrattet ut. Jag kollade in i Harrys gröna ögon. De glittrade av glädje. Han kollade intensivt på mig, som om han letade efter något i mina ögon. Hans blick gjorde mig varm och även mer glad än vad jag hade varit innan. När hans huvud flyttades närmare och närmare mitt, ville jag bara knippa mig själv i armen för att vara övertygad att detta in var någon dröm. Att jag inte bara hade fantaserat ihop allt. Resan, killarna, scenen, publiken, Harrys ögon… När Harrys läppar mötte mina visste jag att detta inte var någon dröm. Kyssen var så verkligen den kunde bli. Harrys läppar var varma och mjuka. Jag skulle kunna stå och kyssa honom förevigt….

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Okej, en väldigt kort del... fast nu har jag 3 lediga dagar, så det kommer förhoppningsvis många nu! :D

    Kram!

    Kommentarer
    Postat av: Anonym

    SÅÅ GRYMT BRA

    2012-04-20 @ 09:36:15
    Postat av: tebbi

    Whop Whop :D mera!

    2012-04-20 @ 19:24:02
    URL: http://tebbi.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0