• ''It's all about music''
  • April 2012
  • LÄS!
  • It's all about the music Del 5

    Efter att vi hade ätit klart åkte vi till arenan där konseren skulle vara. Den var sjukt stor. Utanför stod väldigt många 1D-fans och väntade. Det blev ett väldigt oväsen när vi kom ut ur bilen. Alla skrek och så. Killarna stannade framför fansen för att ta lite kort med de och ge några aoutografer. Jag stod bakom killarna och log hela tiden. Några fans frågade vem jag var, och jag sa att jag skulle vara förband åt killarna. Lyckligtviss reagera de posetivt och sa att de såg framemot att se mig uppträda. Sedan hände något som jag inte trodde skulle hända. En tjej som stod lite längre fram i kön stod och pratade med Harry. Harry frågade om hon ville ta en bild honom, och då svarade hon att hon inte var här för att se One Direction utan för att se Sarah Wight. Jag stod en bit ifrån och blev väldigt chockad när jag hörde henne säga det. Harry blev också väldigt chockad. Han började små skratta, sen gick han mot mig och drog med mig till fanet. Efter det hade jag en lite konversation med fanet, gett henne min första autograf någonsin och fotades tillsammans med henne gick jag vidare in i arenan.

    ’’My first ever fan..’’ sa jag tyst till mig själv för att övertyga mig själv om att detta precis hände. Även fast jag sa det väldigt tyst hörde Harry vad jag sa.

    ’’Not really... I think I’m your first fan.’’ sa han och log lite förnurligt mot mig. Ett fint och förtrollande leende. Jag rodnade lite, småskrattade och kollade ner på mina fötter.

    ’’Okey, guys we are going to do a soundcheck now!’’ sa någon ljud-gubbe.

    Alla killarna försvann snabbt mot scenen. Jag gick efter och stod bakom scenen och lyssnade på när killarna soundcheakade. Det lätt riktigt bra! Det var första gången jag någonsin hörde de sjunga.

    Killarna kom ut från scenen och skrattade åt något som Louis hade sakt. Vi gick mot ett rum där det fanns en TV, lite TV-spel och två stora soffor. Jag satt mig en av de, Harry satte sig brevid mig på min vänstra sida, och Liam satte sig på den högra. Niall, Louis och Zayn satt sig i den andra sofan. Louis satt på TV och sappade sig fram mellan kanalerna tills han hittade en kanal med ’’Family Guy’’ på.

    ’’Family Guy! My favorite show!’’ utbrast jag högt och glat. Killarna skrattade lite åt mitt engagemang.

    ’’Mine too!’’ sa Harry och log mot mig. Samma fina och förtrollande leende som alltid. Jag kände hur jag började rodna lite lätt.

    Vi fortsatte prata och kolla på TV ett tag. Sedan kom en tjej och sa att det var dags att fixa oss. Killarna gick till deras omklädnings rum och jag gick till mitt.

    ’’See ya!’’ skrek Harry efter mig när vi skilldes.

    Inne i omklädingsrummet var det helt tyst. Det var bara jag där, och ingen annan. På en galje i en garderob hängde kläderna jag skulle ha på mig ikväll. En blommig klänning och en jeans-jaka. Till det skulle jag ha ett par vita convers. Jag satt på mig allting och var påväg till att gå till hairandmakeup när jag kände att jag behöved lite luft. Jag satte mig ner på en stol brevid ett fönster och öppnade det. Jag andades djupt några sekunder, sedan tittade jag ner på gatan. Där stod en massa människor och köade för att komma in. Jag visste att de flesta var här för att se One Direction och inte mig, men de var ändå tvugna att se mig efter som jag spelade innan. Och sedans fanns det också någon enstaka som ville se mig. Plötsligt kom jag på var jag var och vad jag snart skulle göra. ’’The big break’’ tänkte jag.

    Jag skyndade mig upp ur stolen, stängde fönstret och gick ut ur rummet och fortsatte mot hairandmakeup. Där inne satte jag mig på en stol och stylisten började sminka mig. Efter en stund kom Liam in i rummet. Han satt sig på stolen brevid mig och en anna stylist började fixa med hans hår.

    Plötsligt plingade min telefon till. Den låg på bordet framför mig. Jag sträkte mig efter den och kollade på displejen. ’’One new meseth from Miranda Wight.’’ stog det. Jag öppnade meddelandet och läste snabbt:

    ’’Hey sis! How is everything in the US? How hot are the guys? Miss you! Say hi to the guys from me!! And good luck tonight! Miranda ox.’’

    Jag små log lite när jag läste det.

    ’’Who was it from?’’ frågade Liam plötsligt.

    ’’My sister, Miranda.’’ Sa jag och skrev snabbt ett svar till Miranda:

    ’’Hi! Here is everything awesome! And yes, the guys look ok I guess… I miss you too! Sarah x’’

    Jag tog fram min bakgrundsbild på telefonen, det var en bild på mig och Miranda. Jag vissade den för Liam.

    ’’Miranda is the girl how isn’t me.’’ Sa jag.

    ’’Oh, she’s really cute...’’ sa Liam och kollade länge på telefonen.

    Jag skrattade innombords. Det var så sjukt. Om Miranda visste att självaste Liam Payne precis sa att hon var söt, hade hon nog svimmat.

    ’’Can I have her number?’’ sa Liam efter en stund.

    Först stirrade jag bara på honom. Jag visste inte om det var en bra idé att ge honom numret, eftersom om han skulle ringa eller sms:a och säga något i still med : ’’Hey, it’s Liam Payne from One Direction.’’ hade hon nog dött av chock. Fast på andra sidan hade hon dödat mig om hon visste att Liam hade frågat efter hennes nummer och jag inte hade gett det till honom. Jag bestämde mig för ge Liam numret.

    ’’Yeah sure!’’ sa jag och fifflade lite med telefonen. ’’I just texted it to you.’’ Någon sekund senare fick Liam ett sms. Han kollade på sin mobil, sen log han.

    ’’Thanks!’’ sa han glatt, hoppade upp ur stolen och lämnade rummet.

    En liten stund senare kom Harry in i rummet.

    ’’Hi’’ sa han glatt och satt sig brevid mig.

    ’’Hey. How are you?’’ sa jag och log mot honom.

    ’’I’m great, so exided about tonight! You?’’ sa han och en stylist började fixa med hans hår.

    ’’Yeah, me too! It’s gonna be fun.’’ Svarade jag, men jag nog inte så övertygande.

    ‘’You’re done.’’ Sa min stylist. Jag reste mig upp från stolen och började gå ur rummet. När jag gick förbi Harrys stol tog han min hand och kollade upp på mig. Jag stannade.

    ’’It’s gonna be amazing. You’re amazing.’’ sa han och såg mig djupt i ögonen. Jag log som svar och fortsatte ut ur rummet.

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Jaha, detta måste nog vara en av de tråkigaste delarna någonsin.. hehe. Men ni får förhoppningsviss ett till inlägg imorgon eller på tisdag. Kommentera gärna vad ni tycker, det ger mig motivation, och får mig att skriva snabbare :)

    Kommentarer
    Postat av: tebbi

    när kommer nästa del? :)

    2012-04-19 @ 15:32:36
    URL: http://tebbi.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0