• ''It's all about music''
  • April 2012
  • LÄS!
  • It's all about the music Del 4

    Vi satt alla inne i ett VIP-rum på Nandos. Såklart hade Niall fått som han ville tillslut. Maten på Nandos var faktiskt riktigt god, jag fattade varför Niall gillade den så mycket.

    ’’Everybody, smile!’’ skrek Niall, hoppade up från sin stol, drog upp sin iPhone ur fickan och fotade oss alla där vi satt och åt runt bordet.

    Liam som hade mycket mat i munnen just då smaskade arg:

    ’’Niall! Don’t put that on Twitter!’’

    ‘’To late.’’ Skrattade Niall fram, fiflade lite med telefonen och satt sig ner igen.

    ’’Thank you.’’ sa Liam ironiskt och fortsatte äta.

    ’’So, are you guys pumped about tonight?’’ frågade jag.

    ‘’Yeah!’’ svarade Niall, Louis och Zayn samtidigt.

    ’’It’s going to be awesome!’’ fortsatte Louis.

    ‘’Yeah, really massive!’’ fyllde Liam i.

    ’’And what about you? Are you nervous?’’ frågade Harry mig.

    ‘’Yeah… it’s pretty big to be opening to you guys. And your fans are.. really honest..’’ svarade jag.

    ‘’Honest? What do you meen?’’ undrade Zayn.

    ‘’If they don’t like you, they say it…’’ sa jag. Jag tror att man kunde höra på min röst hur nervös jag var för att publiken skulle bua ut mig. Harry kollade in i mina ögon och sa:

    ’’They’re gonna love you!’’

    Efter det utvecklades samtalet mer och mer. Vi satt och pratade i ungefär en halvtimme till, sen ringede min telefon. Jag kände inte igen numret.

    ’’I have to take this, I’ll be right back.’’ sa jag och gick ur rummet.

    Jag stängde dörren efter mig och svarade.

    ’’It’s Sarah.’’ Sa jag med en vanlig vem-är-det-som-ringer-röst.

    Harrys perspektiv:

    Sarah stängde dörren efter sig och gick ut. Vi satt kvar där inne och fortsatte småprata. Jag kollade ner på min mat. Jag hade egntligen ingen lust att äta. Jag var verkligen sjukt nervös inför ikväll. Inte för att vi skulle uppträda, utan eftersom att Sarah skulle. Jag vet att många av våra fans har väldigt lätt för att döma människor. Specielt tjejer. Så fort någon av oss i 1D pratar, vinkar, kramar eller bara hälsar på en tjej, börjar våra fans diskutera henne. Oftast gillade de inte henne. Det spelade ingen roll om hon sjöng fantastiskt eller var hur trevlig som helst, de gillade ändå inte henne. Det skulle vara det värsta som kunde hända om någon buade ut henne ikväll. Det skulle verkligen knäcka henne. Jag hoppades att våra fans var smartare än så.

    ’’Harry?’’ sa Liam helt plötsligt.

    ’’What?’’ svarade jag och kollade upp från min mat. De satt alla och stirrade på mig. Jag antog att någon av de hade frågat mig något, och jag hade varit så borta i mina tankar så jag inte hade märkt det.

    ’’How are you? You look, worried…’’ sa Niall.

    ‘’I’m just a little nervous for Sarah tonight, that’s all.’’ Svarade jag och försökte le lite.

    ’’Why? She’s an awesome singer!’’ sa Zayn förvirrat.

    ’’But what if the fans think that she is dating one of us, then they’re goning to hate her, no matter what.’’ svarade jag och kollade runt på de andra. Deras ansikts utryck ändrade sig från glad till oroliga på två sekunder.

    ’’That’s right…’’ sa Liam tyst.

    Det blev helt tyst. Alla satt nog och tänkte på hur vi skulle få fansen att gilla henne. Efter en stund sa Louis:

    ’’I actually think that they are going to like her. I don’t know why, but it’s something over her that makes pepol like her. Right?’’

    ‘’Yeah, I guess so’’ svarade jag och förstod att det var något sånt med Sarah. Det gick inte att inte tycka om henne, tyckte jag i alla fall.

    Sarah kommer in genom dörren igen. Hon ser väldigt nedstämd ut.

    ’’So, my cousin is stuck at the hospital. It was nothing dangerous, but he have to stay still for some month now, so he can’t drive me around.’’ Sa hon och satt sig tungt ner på sin stol igen.

    ’’Oh.’’ Sa Zayn. ’’I could drive by myself. But I doesn’t have a car here and I’m not that good at driving when it’s dark outside. I don’t know what to do know..’’Fortsatte hon.

    Det blev tyst. Efter en stund kom jag på en sak. Jag kollade snabbt mot Louis, och han förstod min blick. Han nickade.

    ’’You could drive with us. We have room in our bus.’’ Sa jag och kollade på Sarah. Hon kollade upp på mig.

    ’’Are you serious?’’ frågade hon. ’’Is that ok?’’ Hon kollade runt på alla I rummet. Alla nickade och log mot henne.

    ’’Absolutely!’’ sa Niall och gav henne ett tandstälings-leende.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Då var del 4 ute! :) Kommentera gärna vad ni tycker, och ge mig feedback, så jag kan förbättra mig! :)

    Kram!

    Kommentarer
    Postat av: Lisa

    awesome! mer :D

    2012-04-14 @ 23:44:00
    Postat av: Bina :)

    Meeeer! :D

    2012-04-15 @ 14:05:00

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0