• ''It's all about music''
  • April 2012
  • LÄS!
  • It's all about the music Del 3

    Harry stratade motorn och körde ut från parkeringsplatsen. Innan jag hade åkt hit hade Miranda berättat lite om killarna och om hur de såg ut. Hon hade pratat om en som hete Harry, som hade lockigt hår. Jag antar att detta var han. Miranda hade inte fel, han var verkligen snygg! Om resten av bandet var så här snygga, då kunde detta bli väldigt roligt...


    ’’What’s wrong with my cousin?’’ frågade jag, mest bara för att säga något, jag tyckte inte om pinsamma tysnader.


    ’’Ehm, I don’t really know.. I think it was something about his stomake.’’ svarade Harry.

    ‘’Oh, okey.’’ sa jag. Det blev tyst igen.


    ’’I hope is nothing serius.’’ Sa Harry efter en stund.


    ’’Me neither..’’ svarade jag.


    ’’I've seen some of your videos on YouTube, you're good.’’sa Harry och tog ögonen av vägen för en kort stund och log mot mig.


    ’’Hah, thank you so much!’’ svarade jag och log tillbaka. Jag ville säga att jag gillade hans musik också, men faktum är att jag aldrig hade hört han sjunga. I desseperation efter att bryta den jobbiga tystanden bestämmer jag mig för att det, och hoppas på att han inte tar det fel.


    ’’I would say that you were good too, but I have never heard anything of you… I’m sorry.’’ Jag fnissade till, när jag förstod hur konstigt det lätt. Som tur var skrattade han också.

    ’’Hah, that’s cool. It has been a while since I’ve met someone who didn’t know who I am.’’ sa han.


    ‘’ Well, I know who you are. But just since Wednesday. My sister is a fan. She totally freaked out when I told her that I was going to be you're opening act.’’ Sa jag och skrattade lite när jag tänkte på hur mycket hon hade skrikit om hon visste att jag satt här med Harry Styles.


    ’’Haha, where do you come from? Narnia?’’ frågade Harry.


    Jag skrattade lite och svarade: ’’Hah, no I’m from the UK.’’


    ’’We’re too!’’sa Harry och log. ’’I can’t belive you are a teenage girl from the UK and don’t know about us.’’


    ‘’Well, I’m not so much on the internet, I guess.’’ Svarade jag och små skrattade.


    Vi  körde in på en parkerings plats och stannade. När  motorn stannade blev det tyst igen.


    ’’So, what are we going to do?’’ frågade jag.


    ‘’The boys are waiting inside the hotel, we thought we just hang out a bit, grab something to eat or something. Just like get to know each other.’’ svarade Harry och öppnade dörren. Han gick ut och stängde dörren efter sig. Två sekunder senare stod han vid min bildörr och öppnade den åt mig. Jag log mot honom  och gick ur bilen.


    ’’Thanks.’’ sa jag.


    ’’No problems.’’ svarade Harry och stängde dörren.


    Jag vände mig om för att gå mot hotellet. Jag blev lite förvånad när jag såg vad som mötte mig vid ingången. Där stod hundratals fans. Så fort de såg Harry började de skricka. Ett högt gällt skrik. Några stora män stod framför de, så att de inte kunde springa mot oss. Harry gick förbi mig och vände sig om. Han kollade på mig. Jag antar att jag såg rätt rädd ut, eftersom han gick tillbaka till mig och sa tyst:


    ’’They are not dangerous. The’re just a little excited.’’


    Jag små-log som svar och började gå brevid honom mot hotell-ingången. Plötsligt tog han armen runt mig. Jag vet egentligen inte varför han gjorde det, kanske för att han trodde att jag var rädd och att lägga armen runt mig skulle få mig att känna mig mer tryg. Det gick ett sus genom fansen, och de flesta tystande. De flesta ansikten stirrade förvånat på oss. Harry bara log åt de,  och fortsatte gå med armen runt mig. Plötsligt skrek ett fan.


    ’’HARRY! IS THAT YOUR NEW GIRLFREIND?’’


    Det blev helt tyst. Alla hade slutat skricka. Harry fortsatte gå medans han sa:


    ’’No, she’s not my girlfriend. She’s going to be our opening act on our tour.’’


    Många började skratta, och skriket började igen. Vi kom fram till dörren, harry vände sig om och vinkade till alla fansen, sen gick vi in. Där var det tyst. Det kändes som om jag hade blivit döv så tyst det var. Egentligen var det väll inte så tyst, det var bara väldigt tyst i jämförelse med där ute bland fansen.


    ’’You’re fans are loud!’’ sa jag till Harry. Han små skrattade lite, tog av sig sina solglassögon och sa:


    ’’That’s one of my faverit thing about them..’’


    Jag stirrade förvånat på honom. Hur kunde någon gilla det där?


    ’’Haha, I'm just kidding. Sometimes I wish that they could be a bit less loud. But you get used to it after a while.’’ Sa han med ett skratt I rösten.


    En blond kille kom ner i entren. När han log såg man hans tandställning. Jag var nästan säker på att detta var Niall. Miranda hade sakt att han hade blont hår, tandställning, en irlänsk röst och ett väldigt sug efter mat.

    ’’Hey, Harry! I was just about to go and eat something, you wanna come?’’ sa han med en irlänsk röst så fort han fick syn på Harry. Detta var helt säkert Niall!


    ‘’Uhm, sure, I’ll go and get the other guys. This is Sarah by the way, you know, she is our the opening act.’’ Sa Harry, gick iväg upp för en trappa och lämnade mig ensam med Niall.


    ’’Ah! Yeah, you came today! It’s nice meeting you. I’m Niall by the way, Niall Horan.’’ Sa han och räckte fram sin hand för att hälsa. Jag skackade den och sa:


    ’’Sarah Wight. It’s nice meeting you too!’’


    Harry kom ner från trappan med tre andra killar. En kille med svart hår och mycket hårvax, jag visste direkt att det var Zayn. Och sen två killar med brunt hår. En av de hade en randig tröja, och den andra en skjorta. Jag visste att en var Louis och en var Liam, men ja visste inte vem som var vem.


    ’’This is Sarah!’’ sa Harry och gick mot mig. ’’Sarah this is Zayn, Louis and Liam.’’ Han peckade på killarna. Killen med randig tröja visade sig vara Louis, och den andra Liam. Vi häslade på varandra och sen frågade Niall:


    ’’Should we grab something to eat? Nandos?’’


    ’’Can’t we go somewhere else? We allways eat at Nandos!’’ sa Louis och småskrattade lite.


    ’’But Nandos has really, really good food!’’ protesterade Niall.


    ‘’But can’t we some pizza or something? That’s good too!’’ sa Zayn.


    ‘’But Nandos has really, really good food!’’ upprepadae Niall.


    Liam himlande med ögonen.


    ‘’You sound like a three year old, Niall!’’ Sa Harry. Zayn, Louis och Liam skrattade.


    ’’Sorry, but can I ask something? What is Nandos?’’ sa jag, eftersom jag hade ingen anning om vad det var.


    Niall kollade förviratt på mig. Det såg nästan ut som om han drog efter andan.


    ’’You don’t know what Nandos is?!?! Woman you are crazy! Nandos is the must awesome food place ever!’’ sa han upprört. Jag skrattade lite åt honom.


    ‘’We’re sorry, but when it comes to Nandos, is Niall extreamly crazy.’’ Sa Harry. Niall kollade surt på Harry, sen började han gå mot utgången, innan han öppnade dörren skrek han till oss:


    ’’So Nandos it is!’’


    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Så, 3 delen då! Blev väldigt långt... förlåt för det! Kommentera gärna vad ni tycket + ge mig feedback! :) Kram!

    Kommentarer
    Postat av: Elsa

    Den är jättebra, har säkert gått in här 10 gånger idag och väntat på update xD

    2012-04-12 @ 21:29:58

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0