• ''It's all about music''
  • April 2012
  • LÄS!
  • It's all about the music Del 2.

    ’’SAAARRAAAHHHH!!’’ skrek en gäll kvinnoröst. Jag rullade runt en stund i sängen, sedan tog jag upp min telefon från det runda nattduks bordet. ’’05.05’’ stog det på dispeljen. Jag gäspade och tänkte: ’’Det är för tidigt, för tidigt!’’ Jag la tillbaka telefonen på bordet och ricktade min sömniga blick upp mot trätacket. ’’Jag kommer inte vakna och titta upp i detta taken igen på 3 månader..’’ tänkte jag och gäspade en en gång.

    ’’SAAAAARRAAAHH!!!’’ skreck den gälla kvinnorösten igen. Det var mamma som försökte få upp mig. Jag satt mig upp i sängen och kollade runt i rummet. På govet låg två rätt stora resveskor fulpackade med kläder, smink, elektronik prylar och andra saker jag var tvungen att ta med mig till US. Min gitarr låg också där i min bruna gitarr-väska.

    ’’Are you up yet, Sarah?’’ skreck mamma ifrån undervåningen.

    ‘’Yeah..’’ svarade jag med en trött röst. ’’You better get ready, you should be going in 30 minutes’’ sa mamma.

    Jag satt mina fötter på det kalla golvet. Plötsligt slog det mig vad hon hade sakt ’’you should be going in 30 minutes’’. 30 minuter?! Oj nu har jag allt brottom! Jag sprang ut på toaletten, tvättade mig och borstade tänderna. Med min rosa tandborste kvar i munen sprang jag tillbaka in i mitt rum, tog på mig klädernajag hade lakt fram kvällen innan (ett par jeans, en vitt T-shirt med texten ’’Live Life’’ och en jeansjacka), eftersom jag visste att jag skulle få väldigt brottom. Jag sprang ut till toaletten igen och sköljde munnen.

    Efter 25 minuter hade jag hunnit göra allt jag skulle göra. Jag sprang ner för trappan och ut i hallen. Där drog jag på mig mina gröna Convers och kollade på mig själv i en spegel som hängde på väggen. En otroligt trött tonåring kollade tillbaka på mig. Jag skrattade lite åt mig själv, jag såg verkligen nyvaken ut! Och så här skulle jag träffa, enligt Miranda, de fem snyggaste killarna i världen? Hah, jag får väll sova lite och fixa mig mer på planet.

    Miranda kom ner springandes i trappan i bara pyamas. Hon gäspade och kom fram och kramade mig.

    ’’I’m gonna miss you sis!’’ sa hon efter kramen.

    ’’I’m gonna miss you too! But you have to come on one of the conserts!’’ svarade jag och log.

    Amy kom ner från övervåningen. ’’Where are you going?’’ frågade hon förvirat.

    ’’Ehm, I’m going to the US, going to follow my dream, do you remember?’’ svarade jag sarkastiskt. Amy kollade frågande på mig.

    ’’Ah, I must have missed that. Well, good luck then.’’ Jag log mot henne och gick fram och kramade henne. Även om hon gjorde mig galen ibland, skulle jag ändå sakna henne lite. Jag sa hejdå till resten av familjen och gick ut till min bil. Jag la in mina väskor och gitarr och satt mig i förarsättet. Jag tog ett djupt andetag och sen startade jag motorn och började köra mot flygplatsen.

    Ungefär en timme senare satt jag på flyget. Om 8 timmar var jag i NYC, det var sjukt. Jag log stort inom mig. Planet startade och lyfte från marken. Efter några minuter somnade jag, in i en djup, djup sömn.

    ’’Please put on your seat belts, we are landing in New York in 10 minuits. The weather in New York is lovely today! We hope you had a good flight! Thanks for flinging with us.’’ Sa en manlig röst I högtalarna. Jag vaknade till med ett ryck. Jag hade sovit hela vägen hit, 8 timmar! Säkerhetsbälte-brickan lyste. Jag spände fast mitt. Snart började flyget gå mer och mer neråt. Jag hade aldrig gillat landningarna, engligt mig var de något av det läskigaste som finns.

    Landningen gick fint, även om jag var liv rädd. När planet stannade tog jag min hand-väska och gick ut ur planet. Det var verkligen underbart väder! Solen sken och det måste iallafall vara 28 grader ute.

    Efter att ha tagit mina väskor och gitarr gick jag mot utgången. Där ute skulle min kusin stå. Han skulle åka runt med mig hela turnen. Jag var ju inte myndig än, så jag fick inte åka ensam, och så behövde jag en chaufför. Och eftersom min kusin bodde i US så hade han gått med på att åka med mig. Jag kom ut genom dörren och ut i värmen. Jag spanade runt på parkeringsplatsen, och försökte hitta min kusin ansikte. Jag hittade det inte. Plötsligt hörde jag någon bakom mig.

    ’’Sarah?’’ Jag vände mig om. Först såg jag inget, eftersom det var motljus, men efter en stund när jag hade vant mig vid ljuset såg jag en kille med brunt lokigt hår och gröna ögon.

    ’’Yeah..’’ svarade jag.

    ’’Your cousin got a bit sick, so he couldn’t pick you up. So I did it instead. Hi, I’m Harry!’’ sa han och räcket fram sin hand för att hälsa.

    Jag skackade hans hand. ’’Hi, I’m Sarah. Or yea, you knew that already..’’ sa jag och log. Han log tillbaka och visade vägen till en svart bil. Vi satt oss i den och började åka.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Andra delen då! :D Kommentera gärna vad ni tycker och ge mig feedback! :) Btw, tycker ni att delarna ska vara längre eller kortare? (:

    Kommentarer
    Postat av: Anonym

    as bra!! men delarna kan vara längre tycker jag :D

    2012-04-11 @ 14:09:06

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0